Generelt
MWI Animal Health selger varer via internettet til virksomheter i Norge med et organisasjonsnummer.
Produkter med en utløpsdato sendes alltid med minst 3 måneder igjen, før utløpsdatoen. Før du klikker på ”Send bestilling”-knappen ved kassen, skal du akseptere våre generelle betingelser og dermed godkjenne teksten i dette dokument. Når din bestilling er sendt, kan vi ikke endre den, legge til eller fjerne varer.
MWI: Swevet AB (et firma registrert i Sverige med organisasjonsnummer SE556621-5843), som opererer under navnet MWI Animal Health, med sitt registrerte kontor på Forskaregatan 1D, 275 37 Sjöbo, Sverige
Frakt- og leveringsbetingelser
God lagerhåndtering og hurtige leveranser er MWI Animal Healths mål. Når vi mottar din bestilling før kl. 13:00 på hverdager, sendes varene samme dag. Vi streber alltid etter å gi deg den beste servicen, og for hastende bestillinger som legges inn etter kl. 13:00, gjør vi vårt beste for å sende bestillingen samme dag. Ifølge fraktfirmaene leveres forsendelsen normalt til kunden innen to til fem (2-5) dager etter at den har forlatt vårt lager.
Våre fraktfirmaer i Norge er PostNord og UPS.
MWI Animal Health er ikke ansvarlig for tredjeparter, såsom leveringsforsinkelser forårsaket av fraktfirmaet.
Helligdager kan påvirke leveringsplanen, vennligst les mer på vår hjemmeside, https://www.mwiah.no/Hjelp/Avvikendeapningstider.
2.1. Våre leveringsmetoder
Alle bestillinger som overstiger en bestillingsverdi på 1500 NOK ekskl. moms, sendes fraktfritt.
Et fragtgebyr pålegges for bestillinger under 1500 NOK ekskl. moms. Fraktomkostningen er da 99 NOK ekskl. moms.
Ved levering utenfor EU blir eventuelle tollgebyrer og fraktkostnader lagt til, og disse betales av kjøperen. MWI Animal Health er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av tollvesenet.
Alle restordre (inkl. både lagerprodukter og bestillingsvarer) leveres uten omkostninger. Restordre sendes normalt med neste alminnelige bestilling eller fra MWI Animal Health’s lager ukentlig.
2.1.1 Levering av bedriftspakke/pall
Bestillingen leveres i dagtimene til den adresse som ble angitt ved bestillingen. Vi kan desverre ikke påvirke fraktfirmaets leveringstider eller leveringsdager.
2.2. Spore din pakke
Når din bestilling sendes fra vårt lager opprettes en sporingslink som du kan finne i din ordrehistorikk på den respektive ordren under "mine sider" i nettbutikken.
Hvis du ikke har mottatt noen beskjed om at din pakke har ankommet, men sporingslinken viser at den har ankommet til et utleveringssted, kan du hente pakken med hjelp av pakkens ID/leveringsnummer/sporingsnummer og gyldig legitimasjon.
2.3. Ikke mottatt forsendelse / Feilleveranse
Hvis du ikke er tilgjengelig når din bestilling leveres, vil du bli oppkrevd for de omkostningene som oppstår ved den såkalte feilslagne leveranse.
2.4. Ikke leverte pakker
Vi forbeholder oss retten til å oppkreve håndteringsomkostninger for ikke-leverte pakker (returfrakt, håndteringsgebyrer osv.). Varene oppbevares på utleveringsstedet i 14 dager før de returneres til oss. Merk at hvis du ønsker at returnere varen, skal du først hente pakken og deretter returnere den i henhold til MWI Animal Healths returprosedyre.
2.5. Endring av leveringsadresse
Når bestillingen har forlatt lageret kan leveringsadressen ikke endres. Det er derfor spesielt viktig at du verifiserer leveringsadressen før du avslutter og godkjenner din bestilling. Ved adresseendring skal dette angis i meldingsfeltet i handlekurven, eller kontakt kundeservice for justering før avsendelse av bestillingen.
2.6. Leveringsforsinkelser
Leveringstider kan forlenges, hvis uforutsette forsinkelser oppstår under transporten. Levering kan bli forsinket med en eller flere dager. Den ekstra leveringstiden inngår ikke alltid i den estimerte leveringstiden som er angitt i nettbutikken. MWI Animal Health kompenserer ikke for disse leveringsforsinkelser.
Kjøp-/Betalingsbetingelser
Alle priser angis i norske kroner. Eventuelle fraktomkostninger tillegges, se nærmere under frakt- og leveringsbetingelser.
3.1. Priser
For bedriftskunder som har en konto hos MWI Animal Health og kan logge inn i vår nettbutikk vises dine priser eksklusive moms. MWI Animal Health forbeholder seg retten til straks å justere priser, dersom våre innkjøpspriser eller andre forhold endres, såsom valutakurser. For noen produkter er prisen tilgjengelig på forespørsel. For produkter merket med "be om tilbud" kan en tilbudt pris fås ved å kontakte kundeservice på +47 23 65 13 60 eller via e-mail på [email protected].
3.2. Produktbilder og produktinformasjon
Produktbildene på hjemmesiden garanterer ikke at det nøyaktige utseende av produktet vises. Vi forbeholder oss retten til å endre produktinformasjon og priser uten forutgående varsel. MWI Animal Health forbeholder seg retten til eventuelle feil i produktinformasjon eller andre deler av hjemmesiden. Ved feil forbeholder vi oss retten til å rette dem påfølgende. Vi forbeholder oss også retten til prisjusteringer, salg, lageravvikelse, tekniske problemer, endringer i tekniske spesifikasjoner og eventuelle trykkfeil på vår hjemmeside eller i våre annonser.
3.3. Faktura
For bedriftskunder gjelder fakturaer med betalingsbetingelser på 30 dager netto, med mindre annet er avtalt. For kapitalinvesteringer kan MWI Animal Health tilby finansiering via leasingavtaler. MWI Animal Health forbeholder seg retten til ikke å selge produkter til personer til ikke-dyrerelaterte virksomheter. MWI Animal Health bevarer eiendomsretten over varerne inntil full betaling er mottatt.
Bestilling
4.1. Slik bestiller du
Bestillinger foretas via vår nettbutikk. Les mer i vår FAQ: https://www.mwiah.no/Hjelp/NettbutikkFAQs
Hvis du har ytterligere spørsmål om hvordan du legger inn en bestilling er du velkommen til å kontakte kundeservice på +47 23 65 13 60 eller via e-post på [email protected].
En avsluttet bestilling betyr at du aksepterer våre vilkår og gir samtykke til at ditt navn og organisasjonsnummer registreres i vår kundedatabase. Avtalen blir først bindende når vi bekrefter bestillingen ved å sende en ordrebekreftelse til den e-postadressen du har oppgitt. Vi forbeholder oss retten til å rette bestillinger hvis leveringen av en eller annen grunn ikke kan gjennomføres.
4.2. Legg til produkter i en eksisterende bestilling
Du kan ikke legge til eller endre produkter i en allerede avgitt bestilling; den vil bli behandlet som en ny bestilling eller som en annullering (se avsnitt 4.3 Annullering).
4.3. Anullering
Du kan annullere din vare før den er forlatt vårt lager, men deretter er det ikke mulig å annullere. Merk: Dette gjelder ikke varer som er markert som "bestillingsvarer" i nettbutikken. Bedriftskunder som har bestilt produkter fra vårt spesialsortiment (kalt "bestillingsvarer"), kan altså ikke annullere deres bestilling. Kontakt kundeservice hvis du har spørsmål om bestillingsvarer før du legger din ordre.
Klage og retur
5.1. Retur – feilaktig, skadet eller ufullstendig levering
MWI Animal Health tilbyr en generøs returpolitikk for å få kreditt eller justering av produkter som er solgt av MWI Animal Health. Kunder kan lett anmode om retur, kreditt eller justering av antallet av kjøpte produkter direkte fra MWI Animal Health ved å kontakte vår kundeservice:
Før en vare kan returneres kreves godkjennelse fra MWI Animal Health for å sikre en hurtig og korrekt behandling av din sak.
Du skal varsle MWI Animal Health innen syv (7) arbeidsdager etter at du har mottatt din bestilling hvis noen varer er skadet, mangler eller er feilplukket. Ellers vil disse varene ikke være berettigede til retur og kreditt.
MWI Animal Health krever også for ikke-leverte og ikke-mottatte pakker som returneres av transportfirmaet til MWI Animal Health, samt pakker som returneres på grunn av en ufullstendig adresse fra kunden.
Alle andre produkter kan kun returneres hvis de oppfyller kriteriene for salgbare varer. En salgbar vare defineres som:
A. Den er i original, uendret, uåpnet emballasje med forsegling intakt.
B. Den er fri for merker, klistermerker og skader.
C. Den har minst 3 måneder igjen til utløpsdatoen.
D. Den kan returneres og selges i henhold til gjeldende lover og forskrifter ved retur.
E. Den er blitt oppbevart, håndtert og transportert korrekt for å unngå påvirkning av produktets kvalitet.
F. Den er kjøpt direkte fra MWI Animal Health.
G. Den er ikke på annen måte betraktet som ikke-returbar.
Merk: Unntagelser kan gjelde i henhold til spesifikke produsenters returpolitikk, avhengig av gjeldende gebyrer.
MWI Animal Health forbeholder seg retten til å nekte og avvise kreditt for en retur hvis varen ikke opfyller kravene i dette dokument ved inspeksjon. MWI Animal Health forbeholder seg også retten til å destruere alle varer som ikke er godkjent eller berettiget til retur, og vil ikke gi kreditt for slike varer.
Ved retur eller reklamasjon via e-post skal følgende informasjon inkluderes:
A. Ditt navn og kontaktinformasjon.
B. Kvantitet og navn på de produktene som skal returneres.
C. En kort beskrivelse av hva reklamasjonen dreier seg om: om det er feil, skadet av noe annet enn transport, eller ufulldstendig leveranse, og hva som mangler.
D. Hvis din vare er defekt har vi behov for 3-5 bilder hvor skaden tydelig ses på minst ett av bildene. Sørg for at et av bildene viser hele produktet.
E. Et ordrenummer hvor produktet du ønsker å klage over er inkludert. Du kan også sende en kopi av ordrebekreftelsen.
5.2. Transportskader – Fraktfirmaets ansvar
skal meldes ved ankomst, dvs. mottakeren mottar bekreftelse fra sjåføren på at det er skade på den ytre emballasje. Sjåføren skal notere skaden på den håndholdte data eller via underskrift på følgeseddelen. Når mottakeren har mottatt varene er dette kundens juridiske ansvar. Hvis skaden kvitteres digitalt, f.eks. via en håndholdt terminaldata, skal skaden noteres der.
Det påhviler herefter mottakeren å skape det nødvendige reklamasjonsgrunnlag som er påkrevet for at saken oppfyller spedisjonsfirmaets generelle betingelser. Dette omfatter blandt annet:
● Å fotografere yttersiden av forsendelsen fra flere vinkler med synlig adresseetikett for å bekrefte at det er samme forsendelse.
● Å fotografere innersiden av forsendelsen for at bekrefte de oppstådde skader.
● Å ta vare på emballasjen hvis spedisjonsfirmaet ber om den til inspeksjon.
Det er deretter lettest at mottakeren selv anmelder skaden til spedisjonsfirmaet, da mottakeren har forsendelsen og kan supplere hvis det oppstår oppfølgingsspørsmål.
Det er alltid MWI Animal Health som mottar en eventuell kreditt fra spedisjonsfirmaet hvis reklamasjonen er korrekt gjennomført og godkjent. Vi sender naturligvis en erstatningsordre til mottakeren uten ekstra omkostninger.
Hvis det oppstår tvister mellom spedisjonsfirmaet og mottakeren kan MWI Animal Health hjelpe med reklamasjonen. Men vi vil da ha behov for det ovennevnte reklamasjonsgrunnlag fra mottakeren, ellers er det ingen mulighet for kreditt.
Kontakt våre spedisjonsfirmaer for transportskader
Postnord Kundeservice
UPS Kundeservice
5.3. Klager, ansvarsfraskrivelse & begrensning av garantier
Du erkjenner at MWI Animal Health kun er distributør og ikke produsent av produktene. Som sådan garanterer MWI Animal Health kun at MWI Animal Health vil overføre eiendomsretten til produktene.
Den ovenstående garantien utgjør den eneste og eksklusive garanti fra MWI Animal Health vedrørende produktene. MWI Animal Health fraskriver seg ettertrykkelig alle andre garantier, hverken uttrykkelige eller underforstående, herunder alle garantier vedrørende selgers ferdigheter, egnethet til et bestemt formål og kvalitet.
MWI Animal Healths garanti gjelder kun hvis MWI Animal Health har mottatt full betaling for produktene.
Produsenten av produktene kan tilby deres egen garanti. Alle slike garantier vil bli videregitt til deg i størst mulige omfang. MWI Animal Health representerer ikke eller garanterer ikke eksistensen eller omfanget av produsentens garantier.
Hvis du ønsker å gjøre en produktklage, vennligst følg trinnene i 5.1.
5.5. Refusjon for reklamasjon, klager & retur
Refusjon for reklamasjon, klager eller returnering skjer via en kredittnota for det godkjente returnerte produkt etter inspeksjon og hvis produktet oppfyller kravene for kreditt i henhold til denne politikk.
Personopplysninger
I forbindelse med din bestilling og/eller kontoregistrering samtykker du til at vi oppbevarer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å oppfylle og levere den service du forventer fra oss. Alle behandlinger av personopplysninger skjer i overensstemmelse med Statens legemiddelverks regler og den generelle personopplysningsloven/personvernforordningen (GDPR).
De opplysninger du gir om deg selv vil bli brukt av MWI Animal Health og våre partnere til betaling og levering. Vi garanterer at ingen opplysninger om deg vil bli solgt eller videregitt til tredjepart. Les mer om hvordan vi håndterer dine personopplysninger i vår privatlivspolitikk.
Vi forbeholder oss retten til å annullere ordre som inneholder feilinformasjon eller hvis kunden har betalingsproblemer.
Kontakt
MWI Animal Health
Forskaregatan 1D
Telefon: 0771-21 55 00
SE-275 37 SJÖBO, SWEDEN
E-post: [email protected]
Org.nr 556621-5843
Returadresse
MWI Animal Health
Forskaregatan 1 D
SE-275 37 SJÖBO, SWEDEN
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på nettsiden.